فروشگاه
انبارداری پیشرفته تحت اکسل

آموزش حذف سریع سلول های خالی در اکسل

خیلی وقت ها پیش میاد میخواهم سلول های خالی اکسل را حذف کنم ولی اگر روش آن را بلد نباشید خیلی وقت کیر است نگران باشید ما توی این آموزش حذف سریع سلول های خالی در اکسل با 4 روش .

با خیال راحت بتوانید سلول های خالی اکسل را حذف کنید این 4 روش سریع ترین روش های حذف سلول خالی در اکسل است پس با آکادمی روح الله همراه باشید.

آموزش پیشنهادی برای شما ❓

حذف سطر خالی جدول اکسل با کد vba

آموزش حذف سریع سلول خالی اکسل با 4 روش

آموزش حذف سریع سلول خالی اکسل با 4 روش

حذف سریع سلول خالی اکسل با چه روش هایی انجام می شود؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید سلول‌های خالی در اکسل را حذف نمایید. در این بخش از آکادمی روح الله نحوه حذف سلول خالی اکسل را به شما آموزش می دهیم. حذف کردن سلول های خالی در اکسل بسیار ساده است. پاک کردن سلول خالی اکسل به ساختار داده های شما بستگی دارد. همچنین محدوده های مورد نظر برای حذف داده ها در این مورد بسیار مهم است. قبل از انجام هر نوع حذف بهتر است از فایل خود یک کپی تهیه نمایید.

حذف سریع سلول خالی اکسل

حذف سریع سلول خالی اکسل

مراحل پاک کردن سلول خالی اکسل

بعد از گرفتن بکاپ و ذخیره آن محدوده‌ای که می‌خواهید سلول‌های خالی از آن حذف شوند را انتخاب نمایید. برای اینکه همه سلول ها را انتخاب کنید میتوانید بالاترین سلول سمت چپ را انتخاب کرده و کلید های Ctrl + Shift + End را بفشارید با این کار همه سلولها انتخاب می شوند.

حذف سلول خالی اکسل

حذف سلول خالی اکسل

حذف سلول خالی در اکسل

روش دوم استفاده از کلیدهای ترکیبی F5 با Ctrl+G می باشد همچنین می توانیم از طریق تب home گروه editing را انتخاب نموده و بر روی گزینه Find & Select کلیک نمایید. از منویی که برای ما باز می شود گزینه Go To Special را انتخاب می نماییم و در زیر منو گزینه blank را انتخاب نموده و اوکی میکنیم. با این کار تمام سلول های خالی در شیت ما به صورت هایلایت در می آید. حال کافیست روی یکی از آن سلولهای خالی راست کلیک نموده و گزینه دیلیت را انتخاب کنیم. بعد از آن با گزینه هایی روبرو می شویم یکی از این گزینه ها Shift cells left set می باشد که به این معنی است هر سلولی که با این روش حذف می شود سلول بعدی جایگزین آن می شود. حال اینکه چه سلولی جایگزین سلول خالی شود را با این گزینه‌ها می‌توانیم انتخاب کنیم. با این کار همه سلولهای خالی از شیت ما حذف خواهند شد. در این ویدیو ویدیوی آموزشی از آکادمی روح الله روش پاک کردن سلول خالی اکسل را به طور کامل به شما آموزش می دهیم.

پاک کردن سلول خالی اکسل

پاک کردن سلول خالی اکسل

پاک کردن سلول خالی اکسل

آموزش حذف سریع سلول های خالی در اکسل

پیش نهاد آکادمی روح الله برای شما :
بازکردن ماشین حساب ویندوز در اکسل

انتخاب گزینه Blanks برای حذف سلول های خالی همیشه درست نیست. این روش برای یک ردیف یا یک ستون مناسب است. همچنین می تواند سلول های خالی که در یک محدوده قرار دارند را به‌خوبی حذف کند. هر چند ممکن است در این روش ساختار داده ها جابجا شود یا حتی از بین رود. پس باید به نکاتی در این مورد توجه کنیم.

آموزش حذف سلول های خالی در اکسل

آموزش حذف سلول های خالی در اکسل

چه داده هایی را با گزینه Blanks حذف نکنیم؟

اگر داده های ما در جدول به هم مرتبط می باشند نباید از این روش استفاده کنیم. در یک جدول اکسل نمی توانیم فقط یک سلول را حذف کنیم بلکه تمام ردیف های جدول حذف می شود. گاهی اوقات با این روش فرمول هایی که به برخی از سلولها نسبت داده اید خراب میشوند پس لازم است بعد از حذف سلول ها فرمول ها را بررسی نموده تا از درستی آن اطمینان حاصل کنید.
در این بخش حذف سلول خالی اکسل را بدون فرمول به شما آموزش داده ایم در آکادمی روح الله درباره آموزش اکسل مطالب زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده نمایید.

 

خوب دوستان عزیز این هم بود از آموزش حذف سریع سلول خالی اکسل با 4 روش عالی امیدوارم که برای شما مفید بوده باشید.

پیش نهاد آکادمی روح الله برای شما :
حذف سطر خالی جدول اکسل با کد vba

لطفا نظر خود را در مورد این آموزش قسمت پایین همین صفحه بنویسید خوشحال میشم .
اگر پیشنهاد هم داشته باشید در خدمتم

میانگین رتبه 4.9/5 تعداد رای : 7
اکسل را حرفه ای یاد بگیر
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

نظر یا سوال شما در این مورد چیست؟

سلام دوست عزیز خوشحال میشوم نظر شما را در مورد این مقاله بدانم 👇

    هیچ دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.