فروشگاه
انبارداری پیشرفته تحت اکسل

آموزش فعال کردن ماکرو اکسل

آموزش فعال کردن ماکرو اکسل یکی از بخش های مهم اجرا فایل اکسل است که ما توی این آموزش رایگان اکسل برای شما به صورت کامل فعال کردن ماکرو اکسل را آموزش دادیم
توی این آموزش رایگان به دو صورت آموزش برای شما آماده شده است یکی به صورت را فیلم آموزشی فعال کردن ماکرو اکسل که از قسمت بالا همین صفحه می توانید مشاهده فرمایید.

روش دوم به صورت متنی اما کامل نحوه فعال کردن ماکرو اکسل برای برای تون آموزش دادیم پس با آکادمی روح الله همراه باشید.

با آکادمی روح الله ساده یاد بگیر و حرفه ای عمل کن

برای باز کردن فایل دارای ماکرو در اکسل، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. فایل دارای ماکرو را انتخاب کنید و روی آن دوبار کلیک کنید.
  2. اگر فایل در ورژن‌های جدید اکسل ایجاد شده است، پیغامی مبنی بر اطمینان از اجرای ماکروها نمایش داده خواهد شد. بر روی دکمه “Enable Content” کلیک کنید تا محتوای فایل به همراه ماکروهای آن فعال شود.
  3. اگر فایل در ورژن‌های قدیمی‌تر اکسل ایجاد شده است، برای فعال کردن ماکروها به قسمت “Macro Security” بروید. برای این کار به دکمه “File” در نوار ابزار بالای صفحه بروید و سپس گزینه “Options” را انتخاب کنید. در پنجره باز شده، به بخش “Trust Center” بروید و بر روی دکمه “Trust Center Settings” کلیک کنید. در پنجره باز شده، بر روی گزینه “Macro Settings” کلیک کنید و سپس گزینه “Enable all macros” را انتخاب کنید. سپس بر روی دکمه OK کلیک کنید.
پیش نهاد آکادمی روح الله برای شما :
تغيير نام شيت بر اساس مقدار سلول اکسل +vba

آموزش فعال کردن ماکرو اکسل

آموزش فعال کردن ماکرو اکسل

آموزش فعال کردن ماکرو اکسل

  1. حالا فایل دارای ماکرو باز شده و شما می‌توانید ماکروهای آن را اجرا کنید. برای اجرای ماکروهای فایل، به بخش “Developer” در نوار ابزار بروید و روی دکمه “Visual Basic” کلیک کنید تا ویرایشگر ماکرو باز شود. در ویرایشگر ماکرو، ماکروهای فایل را انتخاب کنید و روی دکمه “Run” یا “F5” کلیک کنید تا ماکرو اجرا شود.
میانگین رتبه 5/5 تعداد رای : 3
اکسل را حرفه ای یاد بگیر
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

نظر یا سوال شما در این مورد چیست؟

سلام دوست عزیز خوشحال میشوم نظر شما را در مورد این مقاله بدانم 👇

    هیچ دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.