فروشگاه
انبارداری پیشرفته تحت اکسل

آموزش کامل نصب ویندوز با فلش مموری

دوستان عزیز امروز هم با شما هستم با یک آموزش کاربردی بی نظیر توی این فیلم آموزشی رایگان برای شما آموزش کامل نصب ویندوز با فلش مموری.
بصورت کامل توضیح خواهیم داد و بعد از آن نصب ویندوز 10 و ویندوز 11 را بصورت کامل آموزش خواهیم داد پس با آکادمی روح الله همراه باشید.

آموزش کامل نصب ویندوز با فلش مموری

آموزش کامل نصب ویندوز با فلش مموری

یک توضیح کوتاه در مورد نرم افزار Rufus

Rufus نرم افزاری کم حجم و رایگان که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید USB درایوهای Bootable بسازید. اما مهم ترین تفاوت Rufus با سایر برنامه های ساخت USB درایوهای Bootable سرعت این برنامه است که بنا به گفته توسعه دهنده Rufus، سرعت این برنامه دو برابر بیشتر از نرم افزار هایی مانند UNetBootin, Windows 7 DVD/USB Tool است، بعد از دانلود و اجرای نرم افزار Rufus ابتدا باید درایو USB خود را انتخاب کرده و سپس فایل ISO ویندوز را انتخاب کنید تا محتویات فایل ISO به داخل درایو USB منتقل و فلش مموری بوتیبل شما آماده شود.

نصب ویندوز با فلش مموری

نصب ویندوز با فلش مموری

دانلود آخرین نسخه نرم افزار Rufus از لینک زیر 👇👇

دانلود

نصب ویندوز با فلش چگونه انجام می شود؟

یکی از رایج ترین حالات نصب سیستم عامل ویندوز نصب ویندوز با فلش می باشد که در این بخش از آکادمی روح الله به آن می پردازیم. نصب ویندوز در این حالت برای کاربران بسیار آسان و مورد پسند است. در آموزش نصب ویندوز با usb چند روش وجود دارد. برای این کار ابتدا لازم است از فایل هایی که در درایو c  و My Document دارید و به آنها نیاز دارید بکاپ بگیرید.

نرم افزار Rufus

نرم افزار Rufus

مزایای نصب ویندوز با فلش

سرعت خواندن اطلاعات در فلش های USB V3 بسیار بالا است و نصب ویندوزربسیار سریع تر انجام می گیرد.

پیش نهاد آکادمی روح الله برای شما :
آموزش نصب فتوشاپ 2022 + فیلم آموزشی

با این روش محتوای فلش از دست نمی رود و نصب ویندوز ناتمام نمی ماند چون حافظه ی فلش مموری به اندازه DVD آسیب پذیر نیست.

در سیستم هایی که درایور CD/DVD وجود ندارد می توان با این روش به نصب ویندوز پرداخت.

مایکروسافت ویندوز 10 را علاوه بر دیسک بر روی فلش مموری نیز عرضه نموده است و همین موضوع باعث شده است بسیاری از افراد از این روش استفاده نمایند.

نصب ویندوز توسط USB فلش

نصب ویندوز توسط USB فلش

مراحل انجام نصب ویندوز

در آموزش نصب ویندوز با usb به شما یاد می دهیم که فایل های مورد نیازتان را در جایی غیر از درایو c ذخیره نمایید تا در هنگام نصب ویندوز آن ها را از دست ندهید. یکی از کارهایی که برای جلوگیری از خطا در زمان نصب ویندوز لازم است انجام دهید این است که نام درایو c  را تغییر دهید تا در هنگام پارتیشن بندی اشتباها ویندوز را روی درایو دیگری نصب ننمایید.

حال بر روی my computer خود راست کلیک نموده و گزینه ی Manage را انتخاب نمایید. گزینه Disk Management سمت چپ وجود دارد که باید روی آن کلیک نمایید. در این بخش هارد و اطلاعات درایوهای هارد قابل مشاهده می باشد. حالا بر روی نام هارد خود راست کلیک نموده و گزینه Properties را انتخاب نمایید. در قسمت Volume می توانید پارتیشن استایل خود را مشاهده نمایید. پارتیشن استایل شما GPT یا MBR می باشد. در سیستم های جدید پارتیشن استایل GPT می باشد.

آموزش تصویری نصب ویندوز با فلش مموری

آموزش تصویری نصب ویندوز با فلش مموری

تنظیم نمودن ترتیب بوت در فلش

در شروع کار فلش را به کیس یا سیستم خود وصل نمایید. سیستم را روشن نموده و به تنظیمات Quick Boot یا بایوس سیستم متصل شوید. در لپ تاپ ها دکمه ای برای ورود به این تنظیمات وجود دارد. حال در تنظیمات باید گزینه USB را انتخاب نمایید تا در شروع کار ابتدا اطلاعات فلش شما خوانده شود.

پیش نهاد آکادمی روح الله برای شما :
حذف کامل نرم افزار و برنامه در ویندوز 10

بعد از باز شدن اطلاعات روی فلش مموری محل ذخیره را انتخاب نموده و دکمه Select را بزنید. در این جا باید نوع پارتیشن استایل خود را مشخص نمایید. اگر در این مرحله روی دکمه Start  کلیک نمایید مراحل نصب از روی فلش مموری انجام می گیرد.

یکی از نرم افزارهایی که برای نصب ویندوز از روی فلش می تواند به شما کمک کند WinToFlash می باشد. بعد از دانلود نرم افزار و قبول شرایط آن در صفحه اول روی گزینه Create installation media for another PC کلیک نمایید. در بخش بعدی معماری سیستم را انتخاب نمایید و به راحتی برای نصب از آن استفاده نمایید.

آموزش تصویری نصب ویندوز با فلش مموری

آموزش تصویری نصب ویندوز با فلش مموری

 

میانگین رتبه 3.9/5 تعداد رای : 14
اکسل را حرفه ای یاد بگیر
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

نظر یا سوال شما در این مورد چیست؟

سلام دوست عزیز خوشحال میشوم نظر شما را در مورد این مقاله بدانم 👇

    ali

    عالی بود

    پاسخ

      ارادت خدمت شما دوست عزیز
      خوشحال هستم برای شما هم مفید بوده شاد باشید ممنون بابت ارسال نظر مثبت شما

      پاسخ
    mohsen

    عالی بود مرسی

    پاسخ

      ارادت خدمت شما دوست عزیز
      ممنون از نظر شما شاد باشید مثل همیشه

      پاسخ