فروشگاه
انبارداری پیشرفته تحت اکسل

حاصل جمع یک ناحیه از تمام شیت ها اکسل

امروز با شما کاربران آکادمی روح الله هستیم با یک آموزش بسیار کاربردی در حوزه اکسل محاسبه حاصل جمع یک ناحیه از تمام شیت ها اکسل
شما میتوانید در یک شیت حاصل جمع تمامی شیت های مورد نظر خود را جمع کنید توی این آموزش ما از فرمول sum استفاده می کنم اما با روش های خیلی خاص.
که تا الان هیچ سایت فارسی زبان از این روش ها برای شما آموزش نداده است پس با آکادمی روح الله همراه باشید.

حاصل جمع یک ناحیه از تمام شیت ها اکسل

حاصل جمع یک ناحیه از تمام شیت ها اکسل

جمع کردن تمامی شیت ها در اکسل چگونه انجام می شود؟

حاصل جمع یک ناحیه از تمام شیت ها اکسل

در این ویدئو آموزشی آکادمی روح الله قصد دارد تا جمع کردن تمامی شیت ها در اکسل را به شما آموزش دهد. جمع کردن یکی از ساده ترین کارهایی است که در اکسل می توان انجام داد و بسیاری از افراد از این ویژگی اکسل استفاده می کنند. با استفاده از این ویژگی می توانید حاصل جمع اعداد یک ستون یا یک سطر را به دست آورید. اما در این بخش می خواهیم جمع کردن نواحی خاصی از کاربرگ ها در اکسل را به شما آموزش دهیم.

استفاده از این ویژگی به شما کمک می کند تا حاصل جمع سلول های خاصی را که ممکن است در یک سطر یا یک ستون قرار نگرفته باشند به دست آورید. تابع SUM یک تابع برداری است و می تواند جمع یک سطر یا ستون را در یک سلول مشخص نماید .

فرمول sum

فرمول sum

استفاده از تابع sum  برای جمع کردن تمامی شیت ها در اکسل

حاصل جمع یک ناحیه از تمام شیت ها اکسل

پیش نهاد آکادمی روح الله برای شما :
بررسی درست بودن کد ملی در اکسل

اگر بخواهیم مقادیری که در یک سلول در شیت های مختلف وجود دارد را با هم جمع کنیم می توانیم با استفاده از یک فرمول این کار را انجام دهیم. اما اگر تعداد شیت ها زیاد باشد این کار زمانبر خواهد بود و با استفاده از روش هایی که در ویدئوی آموزشی توسط آکادمی روح الله برای شما قرار داده ایم می توانید این کار را به سرعت انجام دهید.

Sum یکی از توابع ریاضی اکسل می باشد که مقادیر را با هم جمع می نماید. اولین آرگومان در این تابع اجباری می باشد. این تابع می تواند تا 255 عدد را در یک فرمول واحد بگنجاند. هنگامی که می خواهید مقادیر مختلفی را با هم جمع کنید از این تابع استفاده نمایید.

در این فایل آموزشی آکادمی روح الله با استفاده از تابع sum و روش های خاصی به شما نشان می دهد که چگونه جمع کردن تمامی شیت ها در اکسل را به راحتی انجام دهید. تابع sum همچنین در محاسبات پیچیده استفاده می شود. مثلا می توانید از آن در تابع if  استفاده نمایید. در صورتی که می خواهید بازه ای از اعداد مانند چندید ستون و چندین سطر را با هم جمع کنید هم می توانید از این تابع استفاده نمایید.

آموزش جمع کردن در اکسل

آموزش جمع کردن در اکسل

ترکیب توابع در آموزش اکسل

حاصل جمع یک ناحیه از تمام شیت ها اکسل

پیش نهاد آکادمی روح الله برای شما :
نحوه ورود به محیط vba اکسل با 3 روش

اگر چند شیت کاری با داده های مشابه داشته باشیم می توانیم با استفاده از یک تابع sum مقادیر را با هم جمع نمایید. در اصطلاح یک ارجاع سه بعدی برای این کار استفاده می شود. همچنین با ترکیب sum  و if می توان جمع های شرطی نیز انجام داد.

همچنین می توانید از آموزش های دیگری که در این مجموعه وجود دارد مانند حل کردن مشکل فارسی نوشتن در vba اکسل و آموزش رمز گذاری بر روی محیط vba  اکسل استفاده نمایید.در آموزش اکسل آکادمی روح الله بسیاری از مفاهیم مهم از جمله رفتن به یک سلول خاص در اکسل را نیز به شما آموزش داده ایم. آموزش های خاص در اکسل را می توانید از همین سایت دنبال نمایید. همچنین در زمینه های دیگر این آکادمی آموزش های بسیار مفیدی برای شما به صورت رایگان قرار داده است.

فرمول جمع زدن در اکسل

فرمول جمع زدن در اکسل

میانگین رتبه 3.7/5 تعداد رای : 16
اکسل را حرفه ای یاد بگیر
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

نظر یا سوال شما در این مورد چیست؟

سلام دوست عزیز خوشحال میشوم نظر شما را در مورد این مقاله بدانم 👇

    محمد

    سلام برای جمع چند شیت محدودیت دارد یا نه

    پاسخ

      سلام ارادت خدمت شما دوست عزیز
      آموزش رایگان است مشاهده فرمایید متوجه می شوید
      شاد پیروز باشید

      پاسخ
    behrooz

    اگه اسامی،شیت ها فارسی بود چیکار کنیم؟

    پاسخ
      behrooz

      ممنون خوب بود ولی درمورد شیتهای با اسم فارسی جواب نمیده

      پاسخ

        سلام ارادت خدمت شما دوست عزیز
        ممنون بابت ارسال نظر مثبت تون مشکلی ندارد شیت شما فارسی باشد یا انکلیسی میتوانید استفاده نمایید
        اگر مشکلی بود بگوید تا راهنمایی تون کنم
        موفق باشید

        پاسخ

      سلام ارادت خدمت شما دوست عزیز
      در صورتی که اسامی شیت های اکسل به زبان فارسی باشند، می توانید از نام یا شماره شیت ها استفاده کنید تا به آنها ارجاع دهید. برای مثال، اگر شیتی با نام “فرمول های محاسباتی” در فایل اکسل شما وجود دارد، شما می توانید از نام این شیت به عنوان یک پارامتر در فرمول ها استفاده کنید.

      همچنین، می توانید از فرمول INDIRECT در اکسل استفاده کنید تا به شیت ها با نام فارسی ارجاع دهید. فرمول INDIRECT به شما اجازه می دهد تا به یک شیت با استفاده از نام آن به صورت داینامیک ارجاع دهید. برای استفاده از این فرمول، شما می توانید از تابع CONCATENATE استفاده کنید تا نام شیت را به شکل رشته ترکیب کنید، سپس این رشته را به عنوان پارامتر در فرمول INDIRECT استفاده کنید. به عنوان مثال:

      =SUM(INDIRECT(CONCATENATE(“‘”, “فرمول های محاسباتی”, “‘!”, “A1:A10”)))

      در این مثال، فرض شده است که می خواهید مجموع اعداد در سلول های A1 تا A10 را در شیت با نام “فرمول های محاسباتی” محاسبه کنید.

      پاسخ
    محمدرضا دودمان

    حاصل میانگین در شیت دلخواه جحوریه

    پاسخ

      سلام ارادت خدمت شما دوست عزیز
      به دست آوردن میانگین (یا متوسط حسابی) در بسیاری از محاسبه‌ها می‌تواند کاربردی باشد. خوشبختانه مایکروسافت امکان محاسبه آسان میانگین در اکسل را فراهم کرده است که طی چند قدم ساده امکان‌پذیر خواهد بود
      اگر اعداد مورد نظر در سلول‌های پراکنده قرار گرفته‌اند، باید آن‌ها را به صورت منفرد در تابع AVERAGE مشخص کنید. برای مثال در دستور زیر سه سلول غیر ترتیبی انتخاب شده است.

      =AVERAGE(D2,E2,F2)

      همچنین در صورت نیاز می‌توانید به صورت مستقیم هم اعداد را در تابع وارد کنید؛ تنها کافی است تا مثل نمونه زیر، اعداد را پشت سرهم بنویسید و آن‌ها را با کاما جدا نمایید.

      =AVERAGE(10,15,20)
      موفق پیروز باشید مثل همیشه

      پاسخ