فروشگاه
انبارداری پیشرفته تحت اکسل

ساخت کانال تلگرام همراه فیلم آموزشی

در این بخش از آکادمی روح الله ساخت کانال تلگرام را با یک فیلم آموزشی به شما یاد می دهیم. کانال های تلگرام به دو دسته Public Channel و Private Channel تقسیم می شوند.

ساخت کانال عمومی در تلگرام

آموزش ساخت کانال تلگرام خصوصی

آموزش ساخت کانال تلگرام خصوصی

ساخت کانال عمومی تلگرام یکی از روش های خوبی است که به وسیله ی آن می توانید محصول یا خدمات خود را به دیگران معرفی نمایید. همچنین می توان با استفاده از ایجاد سرگرمی در کانال ها به کسب درآمد پرداخت.

ساخت کانال تلگرام

ساخت کانال تلگرام

پیشنهاد آکادمی روح الله برای شما 👇

قبل از هر کاری آموزش نصب تلگرام را از لینک زیر مشاهده فرمایید

نصب تلگرام روی گوشی و کامپیوتر

راستی اگر می خواهید کامنت را توی کانال تون اضافه کنید حتما آموزش زیر را مشاهده فرمایید.

فعال سازی کامنت در تلگرام

دانلود تگرام از خود سایت سازنده 

ساخت کانال تلگرام چگونه انجام می شود؟

اگر تمایل به ساخت کانال تلگرام دارید باید ابتدا برنامه تلگرام را اجرا نموده و سپس سه خط بالای صفحه را لمس نموده و گزینه New Channel را کلیک نمایید. در این بخش یک نام برای کانال خود انتخاب نموده و بعد از آن در قسمت Description توضیحاتی که مربوط به کانال است را وارد نمایید.

پیش نهاد آکادمی روح الله برای شما :
آموزش نصب آفیس 2016

همچنین در همین بخش می توانید با لمس تصویر دوربین تصویر مناسب برای کانال خود را انتخاب نمایید. سپس تیک بالای صفحه را لمس کرده و نوع کانال را که Public می باشد انتخاب نمایید.

ساخت کانال تلگرام

ساخت کانال تلگرام

ساخت کانال تلگرام

در قسمتی که به عنوان Link مشخص شده است عبارت/me را وارد نمایید که مربوط به لینک دعوت عمومی کانال می باشد. اگر این لینک توسط تلگرام قبول نشود یک عبارت قرمز زیر آن نمایش داده می شود. اما اگر لینک پذیرفته باشد عبارتی به رنگ سبز در زیر آن نمایش داده می شود. در این مرحله آیکون تیک را در بالا و گوشه ی سمت راست صفحه بفشارید. سپس اعضای مورد نظرتان که می خواهید در این کانال عضو باشند مشخص نمایید.

با این روش کانال عمومی شما ساخته می شود که می توانید با استفاده از لینک دعوت نیز از کسانی که می خواهید دعوت نمایید.

آموزش ساخت کانال تلگرام

آموزش ساخت کانال تلگرام

ساخت کانال تلگرام خصوصی

کانال های دیگری در telegram وجود دارند که به آنها Private Channel گفته می شود. کانال های خصوصی با کانال های عمومی متفاوت می باشند. اگر نحوه ساخت کانال عمومی را به خوبی یاد گرفته باشید ساختن کانال خصوصی برای شما بسیار ساده خواهد بود فقط باید در هنگام انتخاب نوع کانال Private Channel را انتخاب نمایید.

پیش نهاد آکادمی روح الله برای شما :
آموزش نصب فتوشاپ 2020

هنگامی که نوع کانال را از نوع خصوصی انتخاب می نمایید در بخش Invite Link برای شما یک لینک خودکار ساخته می شود پس برخلاف کانال های عمومی که خودتان لینک دعوت را مشخص می نمودید  در این نوع امکان انتخاب برای شما وجود ندارد.

آموزش ساخت کانال تلگرام حرفه ای

آموزش ساخت کانال تلگرام حرفه ای

تفاوت های کانال های عمومی و خصوصی

مهم ترین تفاوت بین این دو نوع کانال قابل جستجو بودن آن ها می باشد. کانال های عمومی را می توان در بخش جستجو و با تایپ کردن نام کانال بعد از یک @  پیدا نمود. در صورتی که کانال های خصوصی با این روش قابل جستجو نمی باشند.

همانطور که در ساخت کانال خصوصی  اشاره کردیم در ساخت این نوع کانال لینک آدرس به صورت خودکار و با حروف عجیب و غریب ساخته می شود و کاربر هیچ نقشی در نام آن ندارد. در حالی که در کانال عمومی نام توسط کاربر تعیین می گردد.

ساخت کانال تلگرام

ساخت کانال تلگرام

در کانال های عمومی اعضا و حتی کسانی که هنوز به کانال نپیوسته اند می توانند تعداد اعضای کانال را ببینند اما در کانال خصوصی تعداد اعضا فقط برای سازنده کانال و کسانی که به عنوان ادمین تعیین شده اند قابل نمایش است.

میانگین رتبه 4.4/5 تعداد رای : 5
اکسل را حرفه ای یاد بگیر
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

نظر یا سوال شما در این مورد چیست؟

سلام دوست عزیز خوشحال میشوم نظر شما را در مورد این مقاله بدانم 👇

    آتوسا

    تلگرام من اصلا این گزینه کانال جدیدو نداره چکار کنم؟

    پاسخ

      سلام ارادت خدمت شما دوست عزیز
      اگر تلگرام شما گزینه “کانال جدید” را ندارد، ممکن است نسخه‌ی نصب شده‌ی تلگرام شما از آخرین نسخه‌ها و به‌روزرسانی‌ها عیب‌دار باشد یا اینکه شما از نسخه‌ای استفاده می‌کنید که این قابلیت در آن وجود ندارد. برای رفع این مشکل می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

      1. به‌روزرسانی تلگرام: ابتدا اطمینان حاصل کنید که نرم‌افزار تلگرام شما به آخرین نسخه به‌روزرسانی شده است. برای انجام این کار، به فروشگاه اپلیکیشن‌ها (App Store یا Google Play) مراجعه کنید، به صفحه‌ی تلگرام بروید و در صورت وجود گزینه‌ی به‌روزرسانی، آن را انجام دهید.

      2. اگر به‌روزرسانی همچنان مشکل را حل نکرد، ممکن است به دلیل محدودیت‌های جغرافیایی یا تنظیمات خاص شبکه‌های اینترنتی که از آن استفاده می‌کنید، به قسمت “تنظیمات و حریم خصوصی” تلگرام مراجعه کنید و مطمئن شوید که هیچ محدودیتی برای ایجاد کانال جدید تنظیم نشده است.

      3. استفاده از نسخه‌های بی‌نهایت: در برخی از نسخه‌های تلگرام، ممکن است گزینه‌هایی نظیر “کانال جدید” وجود نداشته باشد. برای دسترسی به این گزینه‌ها، می‌توانید از نسخه‌های بی‌نهایت تلگرام استفاده کنید. این نسخه‌ها معمولاً توسط توسعه‌دهندگان غیررسمی ساخته می‌شوند و امکانات بیشتری نسبت به نسخه‌های رسمی دارند. با جستجوی “Telegram Infinity” یا “نسخه بی‌نهایت تلگرام” می‌توانید این نسخه‌ها را پیدا کنید و نصب کنید.

      نکته: در هر صورت، استفاده از نسخه‌های غیررسمی و بی‌نهایت با مخاطرات امنیتی همراه است و اطلاعات شما ممکن است به خطر بیفتد. پیشنهاد می‌شود که از نسخه‌های رسمی و اصلی اپلیکیشن تلگرام استفاده کنید.

      پاسخ