فروشگاه
انبارداری پیشرفته تحت اکسل

قرار دادن تصویر در صفحه چاپ اکسل

قرار دادن تصویر در صفحه چاپ اکسل چگونه امکان پذیر است؟

با آموزش قرار دادن تصویر در صفحه چاپ اکسل توسط آکادمی روح الله در خدمت شما هستیم. عموما وقتی یک شیت از اکسل را چاپ میکنیم فقط خانه هایی از جدول که دارای داده هستند در چاپ نمایش داده می شوند. باید بدانید که می توانیم به خانه های جدول در یک اکسل تصویر پس زمینه اضافه کرده و در هنگام چاپ نیز آن تصاویر را چاپ کنیم.

قرار دادن تصویر در صفحه چاپ اکسل

قرار دادن تصویر در صفحه چاپ اکسل

توجه

پیشنهاد آکادمی روح الله برای شما 👇

آشنایی با نحوه چاپ فایل در اکسل با 2 روش

 

اضافه کردن تصویری به عنوان پس زمینه در فایل اکسل از طریق گزینه Background در اکسل امکان پذیر می باشد. اما اکسل اجازه نمی دهد که پس زمینه هایی که با این روش اضافه نموده اید را چاپ کنید پس با آکادمی روح الله همراه باشید تا در این ویدئو نحوه انجام این کار را به شما آموزش دهیم.

لازم به ذکر است که این کار در نسخه های جدید اکسل قابل اجرا می باشد. ساده ترین نوع پس زمینه برای چاپ افزودن شکل ها (shape) به پس زمینه می باشد. با این روش می توانید کل خانه جدول را بپوشانید. سپس با استفاده از ابزاری که میزان شفافیت شکل ها را مشخص میکند آن شکل را شفاف نمایید تا داده ای که در زیر آن نوشته شده است قابل مشاهده باشد.

آموزش قرار دادن تصویر در صفحه چاپ اکسل

آموزش قرار دادن تصویر در صفحه چاپ اکسل

برای قرار دادن تصویر در صفحه چاپ اکسل نرم افزار اکسل خود را باز نموده و بر روی سربرگ Insert کلیک نمایید و بعد از آن Pictures و یا Shapes را انتخاب نمایید. بعد از انتخاب Shapes انواع شکل ها برای شما باز می شود و می توانید از میان آن ها هر کدام را که دوست داشتید انتخاب کنید.

پیش نهاد آکادمی روح الله برای شما :
پیام خوش آمد گویی صوتی در اکسل با استفاده از vba

سایز تصاویر را چگونه مناسب سازی نماییم؟

شما می توانید با استفاده از ماوس شکل مورد نظرتان را به اندازه ای بکشید تا سایز دلخواه شما -که همان اندازه خانه جدول است- به دست آید. همچنین می توانید یک رنگ را انتخاب نموده و شکل مورد نظر را رنگ کنید. یکی دیگر ازکارهایی که می توان انجام داد پر کردن شکل شما با یک تصویر است. در این حالت هم می توانید تصویر خود را از یک موتور جستجو، جستجو و انتخاب نمایید و هم از تصاویر دیگری که در سیستم دارید بهره بگیرید.

آموزش تنظیمات چاپ در اکسل

آموزش تنظیمات چاپ در اکسل

در زمان چاپ با توجه به اینکه اکسل سلول های خالی را چاپ نمی کند می توانید یک یا چند شیت و یا منطقه خاصی را برای چاپ انتخاب نمایید. حالت Page Layout همه ی سلول ها حتی سلول های خالی را شامل می شود. می توانید قبل از چاپ پیش نمایشی از سلول هایی که قرار است چاپ شوند ببینید تا مطمئن شوید که انتخاب درستی داشته اید.

کاربرد قرار دادن تصاویر در اکسل چیست؟

هنگامی که میخواهید یک لیست از محصولات فروشگاهی یا تجاری  با استفاده از اکسل آماده نمایید قرار دادن تصویر در صفحه چاپ اکسل  کاربرد دارد. به جای کشیدن عکس ها و تنظیم کردن آن ها با خانه های جدول میتواند از روش دیگری استفاده نمایید. بدین ترتیب که طول و عرض مناسب را برای عکس وارد نمایید تا به درستی در جای خود قرار گیرد. همینطور می توانید دکمه alt  را پایین نگه داشته و گوشه عکس را بکشید تا دقیقا در سلول مورد نظر قرار بگیرد.

آموزش قرار دادن عکس در صفحه چاپ

آموزش قرار دادن عکس در صفحه چاپ

در آموزش اکسل که توسط آکادمی روح الله برای شما آماده شده است نکات مورد نیاز دیگری نیز برای شما قرار داده ایم که می توانید از آن ها استفاده نمایید.

میانگین رتبه 4.6/5 تعداد رای : 5
اکسل را حرفه ای یاد بگیر
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

نظر یا سوال شما در این مورد چیست؟

سلام دوست عزیز خوشحال میشوم نظر شما را در مورد این مقاله بدانم 👇

    هیچ دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.