فروشگاه
انبارداری پیشرفته تحت اکسل

تبدیل حروف کوچک و بزرگ در اکسل

آموزش تبدیل حروف کوچک و بزرگ در اکسل توی این آموزش رای شما نحوه تبدیل حروف کوچه به بزرگ را در اکسل آموزش میدهیم و برعکس آن بزرگ به کوچک را پس ادامه آموزش رایگان اکسل را با من همراه باشید.

در اکسل، می توانید از دستورات تابع مانند UPPER و LOWER  استفاده کنید تا حروف را به حروف بزرگ یا کوچک تبدیل کنید. تابع UPPER حروف را به حروف بزرگ تبدیل می کند و تابع LOWER حروف را به حروف کوچک تبدیل می کند.

برای تبدیل حروف به حروف بزرگ، از تابع UPPER استفاده کنید. به عنوان مثال، فرض کنید حروف کوچک در سلول A1 قرار دارد. در سلول B1، می توانید از فرمول زیر استفاده کنید:

تبدیل حروف کوچک به بزرگ در اکسل

تابع UPPER

تابع UPPER



این فرمول حروف در سلول A1 را به حروف بزرگ در سلول B1 تبدیل می کند.

برای تبدیل حروف کوچک به بزرگ در اکسل ، از تابع LOWER استفاده کنید. به عنوان مثال، فرض کنید حروف بزرگ در سلول A2 قرار دارد. در سلول B2، می توانید از فرمول زیر استفاده کنید:

تبدیل حروف بزرگ به کوچک در اکسل

تابع LOWER

تابع LOWER



این فرمول حروف در سلول A2 را به حروف کوچک در سلول B2 تبدیل می کند.

پیش نهاد آکادمی روح الله برای شما :
بازکردن ماشین حساب ویندوز در اکسل

اگر می خواهید تغییرات را بر روی سلول ها اعمال کنید، می توانید مقادیر تابع را کپی کنید و در سلول هدف پیست کنید. سپس می توانید محتوای جدید را از طریق “Paste Special” با انتخاب “Values” به جای محتوای قبلی جایگزین کنید.

تبدیل حروف کوچک و بزرگ در اکسل

به علاوه، اکسل همچنین دارای ابزارهای دیگری مانند “تبدیل به حروف بزرگ” و “تبدیل به حروف کوچک” در بخش “داده” در نوار ابزار است که می توانید از آنها استفاده کنید. با انتخاب محدوده مورد نظر، می توانید بر روی این ابزارها کلیک کنید و حروف را به حروف بزرگ یا کوچک تبدیل کنید.

اگر دوست دارد لیست کامل فرمول های اکسل را مشاهده کنید می توانید وارد لینک زیر شوید

لیست فرمول های اکسل

میانگین رتبه 5/5 تعداد رای : 1
اکسل را حرفه ای یاد بگیر
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

نظر یا سوال شما در این مورد چیست؟

سلام دوست عزیز خوشحال میشوم نظر شما را در مورد این مقاله بدانم 👇

    هیچ دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.