فروشگاه
انبارداری پیشرفته تحت اکسل

فعال کردن تب DEVELOPER در اکسل با 2 روش عالی

فعال کردن تب DEVELOPER در اکسل ؟ خیلی وقت ها می شود که میخواهیم توی اکسل کد نویسی vba انجام بدهیم و نیازی به چک باکس های از پیش تعریف شده نیاز داریم.
و توی اکسل ما گزینه به عنوان DEVELOPER وجود ندارد باید چکار کنم🤔 ما توی این آموزش برای شما فعال کردن تب DEVELOPER در اکسل با 2 روش عالی.
آموزش میدهیم. بصورت فیلم آموزشی تا هیچ نه گفتی جا نماند پس با آکادمی روح الله همراه باشید هر روز یک آموزش رایگان اکسل دریافت کنید.

فعال کردن تب DEVELOPER در اکسل

فعال کردن تب DEVELOPER در اکسل

فعال کردن تب DEVELOPER در اکسل چه مزیتی دارد؟

اگر بخواهید به ویژگی های پیشرفته اکسل دسترسی داشته باشید باید فعال کردن تب DEVELOPER در اکسل را به کمک آکادمی روح الله بیاموزید. در آموزش نحوه ورد در محیط  vba اکسل با 3 روش اشاره ای به این موضوع داشته ایم اما در این بخش به طور اختصاصی در مورد این امکان صحبت کرده و با استفاده از فیلم آموزشی آن را به شما یاد می دهیم. این تب یکی از قسمت های پرکاربرد برای ماکرونویسی می باشد. همچنین کاربردهای دیگری از جمله وارد کردن داده ها به فرمت XML در این تب قرار داده شده است.

آموزش فعال کردن تب DEVELOPER در اکسل

آموزش فعال کردن تب DEVELOPER در اکسل

به صورت پیش فرض این تب در اکسل مخفی می باشد و برای استفاده از آن ابتدا باید این تب را فعال نمایید. با استفاده از این تب ابزارهای بیشتری برای برنامه نویسی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این تب در تمام نسخه های اکسل وجود دارد فقط کافیست آن را فعال نمایید.

پیش نهاد آکادمی روح الله برای شما :
حل مشکل نوشتن متن فارسی در vba اکسل با 2 روش تضمینی

با استفاده از آن تب به چه چیزهایی دسترسی داریم؟

با استفاده از فعال کردن تب DEVELOPER در اکسل به ماکروها دسترسی دارید و میتوانید ماکروهای جدیدی نوشته و یا ماکرو هایی که قبلا نوشته را اجرا نمایید. به کمک این تب میتوانید افزونه ها را مدیریت نمایید. کنترل هایی از جمله ActiveX و Form را در کاربرگ خود درج نمایید. می توانید از دستورات XML استفاده نمایید و یا فایل های داده ای XML را به اکسل خود وارد نمایید و حتی نقشه های XML را مدیریت نمایید.

تب DEVELOPER در اکسل در آکادمی روح الله

تب DEVELOPER در اکسل در آکادمی روح الله

درست است که در بیشتر اوقات از تب DEVELOPER برای ماکرونویسی استفاده می شود اما این تب دسترسی به ویژگی هایی را نیز برای کاربران فراهم می کند. مثلا کسانی که مهارتی در برنامه نویسی ندارد می توانند از این تب برای درج کردن یک checkbox استفاده نمایند و یا کنترل های دیگری را در اکسل خود قرار دهند. در آموزش اکسل همین سایت برخی ویژگی های اکسل و مزیت های آن در زمینه های شغلی مختلف توضیح داده شده است.

فعال کردن تب DEVELOPER در اکسل فقط یک بار انجام می شود و از آن به بعد با باز نمودن هر ورک بوک قابل استفاده خواهد بود.

فعال سازی گزینه DEVELOPER

فعال سازی گزینه DEVELOPER

راه های فعال کردن تب DEVELOPER در اکسل

روی منوی فایل کلیک کرده و گزینه option  را انتخاب می کنیم. هنگامی که گزینه های اکسل ظاهر می شود روی Customize Rib کلیک می کنیم و دکمه ok را میفشاریم. بدین ترتیب تب DEVELOPER به بالای صفحه اضافه می شود.

DEVELOPER

DEVELOPER

روش دوم این است که بر روی یک مکان به طور دلخواه از ریبون اکسل راست کلیک نموده و گزینه Customize the Ribbon را بزنید. پنجره ای برای شما ظاهر می شود که در قسمت Customize the Ribbon باید گزینه DEVELOPER را تیک بزنید تا ایت تب برای شما فعال شود.

پیش نهاد آکادمی روح الله برای شما :
فریز کردن ردیف و ستون ها در اکسل

بدین ترتیب این تب در کنار تب View فعال می شود و می توانید از امکانات آن استفاده نمایید. اگر بخواهید موقعیت این تب را در نوار ابزار خود تغییر دهید باید در پنجره ی Excel Options که در زیر پنجره ی Customize Ribbon قرار دارد روی تب Developer کلیک نمایید. دو فلش در سمت راست پنجره قرار دارد که با استفاده از آن می توانید تب را به چپ یا راست جا به جا کنید.

آموزش اکسل

آموزش اکسل

اگر نمیخواستید تب Developer در اکسل شما نمایش داده شود به همان روشی که آن را اضافه کردید عمل کرده و تیک آن تب را بردارید.

 

میانگین رتبه 4.2/5 تعداد رای : 5
اکسل را حرفه ای یاد بگیر
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

نظر یا سوال شما در این مورد چیست؟

سلام دوست عزیز خوشحال میشوم نظر شما را در مورد این مقاله بدانم 👇

    ا

    سلام من یه سوال دارم در اکسل اگر من یک عدد تایپ کنم چگونه این این عدد را در صفحه دیگر ثبت کنم به اضافه اینکه وقتی یک عدد دیگر ثبت می کنم در زیر عدد ثبت شده قبلی در سلول زیری آن عدد بعدی درج شود چگون این کار امکان پذیر است مثل اینکه من بخواهم گزارش تولید را لحظه به لحظه اعدادش را ثبت کنم و در نهایت جمع بندی و گزارش گیری داشته باشم ابه عبارت بهتر یه سلول باشه که من هر عددی ثبت کردم در صفحه دیگر ثبت بشه و عدد بعدی را در همان مکان ثبت کنم ولی در صفحه دیگر در سلول زیر عدد اول ثبت شود.

    پاسخ

      سلام ارادت خدمت شما دوست عزیز
      این مورد خودش نیازی به یک آموزش جداگانه دارد
      و نمیشه توی کامنت ها توضیح دارد باید یک آموزش ضبط بشه فعال وقت ندارم
      موفق باشید

      پاسخ