فروشگاه
انبارداری پیشرفته تحت اکسل

جستجوی چند شرطی در اکسل با تابع dget

آموزش جستجوی چند شرطی در اکسل با تابع DGET یکی از پر کاربردی ترین چیز در اکسل جستجو است.
توی این آموزش رایگان اکسل برای شما نحوه ساخت جستجوی چند شرطی در اکسل با تابع DGET آموزش میدهیم که یک از مهم ترین تابع ها است که کمتری کسی میشناسد.
تابع dget ناشناس است ولی خیلی کاربردی با آکادمی روح الله همراه باشید بصورت کامل این تابع بی نظر را برای شما آموزش می دهیم.

جستجوی چند شرطی در اکسل با تابع dget

جستجوی چند شرطی در اکسل با تابع dget

جستجوی چند شرطی در اکسل چگونه انجام می شود؟

یکی از کاربردهای اکسل جستجوی چند شرطی در اکسل می باشد. برای جستجو در اکسل توابع مختلفی معرفی شده است مانند VLOOKUP، HLOOKUP و SEARCH اما در این آموزش از آکادمی روح الله می خواهیم نحوه کار با تابع DGET در اکسل را به شما آموزش دهیم.

در آرگومان اول محدوده اطلاعات خود را به تابع معرفی می نماییم. در بخش دوم یک فیلد که قرار است توسط تابع به ما برگردانده شود را مشخص می کنیم. در قسمت سوم نیز شرطی را که قرار است جستجوی ما بر طبق آن انجام شود مشخص می نماییم.

جستجوی چند شرطی در اکسل

جستجوی چند شرطی در اکسل

کاربرد تابع DGET دراکسل

زمانی که می خواهیم خلاصه ای از اطلاعات خاص یک جدول بزرگ را  بنا بر معیارهایی که کاربر دارد برگردانیم از این تابع استفاده میکنیم. مثلا اگر بخواهیم یک فیلد از یک ستون در یک جدول بزرگ را جستجو نماییم استفاده از تابع DGET دراکسل بسیار کاربردی خواهد بود. جستجوی چند شرطی در اکسل با تابع dget

DGET (database, field, criteria)

قسمت پایگاه داده مشخص می کند که فیلد مورد نظر که در جستجوی آن هستیم حتما باید در این پایگاه داده باشد.

پیش نهاد آکادمی روح الله برای شما :
تبدیل عدد به حروف اکسل با 3 روش عالی

جستجوی چند شرطی در اکسل با تابع dget

با وارد کردن شماره ستون در قسمت فیلد شخص می نماییم که دقیقا به دنبال چه چیزی هستیم و این فیلد باید در تابع ما مورد استفاده قرار  گیرد.

با شرایط وارد شده ممکن است یک لیست طولانی که دارای شرط لازم هستند برای ما جستجو شوند و در این قسمت که معیارها نام دارد باید به طور دقیق مشخص نماییم که به دنبال چه چیزی هستیم.

برای آسان شدن کار با این تابع و توابع دیگر باید برای هر محدوده از پایگاه داده نام مشخصی انتخاب شود تا در مواقعی که نیاز به جستجو می باشد بتوانیم با سرعت بیشتری این کار را انجام دهیم و فقط در بخش خاصی از پایگاه داده جستجو انجام شود.

ایجاد شرط در یک فرمول باعث می شود قدرت محاسبات کاربر افزایش یابد. بنابراین نوع محاسبه بسته به شروط می تواند تغییر یابد. در برخی فرمول ها لازم است با توجه به موقعیت یا شرط های مختلف محاسبات مختلفی نیز اجرا گردد. این حالت چند شرطی یا Multiple Condition نامیده می شود. ایجاد یک فرمول که بتواند این کار را انجام دهد گاهی اوقات آسان نیست اما رو ش های وجود دارد که می توان این پیچیدگی ها را رفع نمود.

پیش نهاد آکادمی روح الله برای شما :
تنظیم خودکار عرض ستون در اکسل

تابع DGET دراکسل با توجه به یک دیتابیس می تواند خروجی های مختلفی را به دنبال داشته باشد.

تابع DGETدر اکسل

تابع DGETدر اکسل

خطاهای تابع DGET دراکسل

جستجوی چند شرطی در اکسل با تابع dget

هنگام جستجو با تابع DGET اگر با عبارت NUM مواجه شدید به این معنی است که نتیجه ی این جستجو بیشتر از یک رکورد می باشد و چند رکورد دارای این شروط می باشند. و اگر خطای VALUE را به شما نشان دهد به این معنی است که نمی تواند رکورد مورد نظر شما را پیدا کند و هیچ رکوردی مطابق با این شروط وجود ندارد.

در این ویدئوی آموزشی آکادمی روح الله قصد دارد کار با تابع DGET را به طور کامل به شما آموزش دهد و همچنین در آموزش های دیگری که در همین سایت برای شما قرار داده شده است آموزش اکسل را به طور کامل فرا میگیرید و نحوه کار با توابع دیگر و همچنین جمع کردن در اکسل آموزش داده شده است.

آموزش ساخت جستجو در اکسل

آموزش ساخت جستجو در اکسل

میانگین رتبه 4.7/5 تعداد رای : 10
اکسل را حرفه ای یاد بگیر
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

نظر یا سوال شما در این مورد چیست؟

سلام دوست عزیز خوشحال میشوم نظر شما را در مورد این مقاله بدانم 👇

    شرفی

    با سلام
    عالی بود .
    فقط یک سوال :
    اگر یک لیست داشته باشیم که تاریخ را در کنار اسم بخواهیم برگرداند چه کنیم؟
    ردیف. نام. شهرت. شماره ملی
    ۱. علی. علوی. فرمول dget
    ۲. محمد. محمدی. ?????
    ۳. رضا. رضایی. ?????

    پاسخ

      سلام ارادت خدمت شما دوست عزیز
      اگر می خواهید چند متن سلول را یکی کنید که می توانید از علامت & استفاد کنید
      موفق باشید

      پاسخ