فروشگاه
انبارداری پیشرفته تحت اکسل

پیام خوش آمد گویی صوتی در اکسل با استفاده از vba

نوشتن پیام خوش آمد گویی صوتی در اکسل چگونه انجام می شود؟
در این بخش از آکادمی روح الله نحوه خوش آمد گویی صوتی در اکسل را به شما آموزش می دهیم. گاهی می خواهید در اکسل یک جعبه یادآور برای شما باز شود و یک موضوع مشخص را در هنگام باز کردن فایل اکسل به شما یادآوری کند. پیام خوش آمد گویی اکسل می تواند با استفاده از یک کد vba ایجاد شود.

پیام خوش آمد گویی صوتی در اکسل

پیام خوش آمد گویی صوتی در اکسل

پیام خوش آمد گویی صوتی در اکسل

برای ورود به محیط vba از کلیدهای ترکیبی alt وf11 استفاده می کنیم. باید در محیط ویژوال بیسیک یک فرم ایجاد کنید و روی گزینه insert کلیک نمایید. هنگامی که یک فرم برای شما ایجاد شد روی حرف A کلیک نموده و به سمت فرم می کشید و متن مورد نظر خود را در آن می نویسید.
برای ایجاد یک پیام خوش آمد گویی صوتی در اکسل روی نام شیت در پایین صفحه راست کلیک نموده و گزینه view code را میزنیم. اگر صفحه شما خاکستری است روی نام شیت دبل کلیک می کنیم. اگر نام شیت در قسمت چپ صفحه وجود ندارد از گزینه های بالای صفحه رویview کلیک کرده و گزینه project explorer را می زنیم.

پیام خوش آمد گویی اکسل

پیام خوش آمد گویی اکسل

 

پیش نهاد آکادمی روح الله برای شما :
بررسی درست بودن کد ملی در اکسل

توجه

قبل از هر کاری آموزش های زیر را مشاهده فرمایید👇

1- نحوه ورود به محیط vba اکسل

2- حل مشکل نوشتن متن فارسی در vba اکسل

3- نحوه ذخیره فایل اکسل حاوی ماکرو

 

 

پیام صوتی در اکسل

خوش آمد گویی صوتی در اکسل با استفاده از vba
از کدهایی که آکادمی روح الله برای شما قرار داده استفاده نموده و کلمه یا جمله مورد نظر خود را داخل دابل کوتیشن وارد نمایید. حال روی دکمه سبز بالای صفحه کلیک نموده تا کلمه را برای شما بخواند. عبارت مورد نظر شما باید به صورت فینگلیش نوشته شود مثلا عبارت سلام خوش آمدید را نوشته و run می کنیم.
برای اینکه نحوه تلفظ آن بهتر شوند بهتر است از کلمات انگلیسی استفاده نمایید. حتی می توانید یک دکمه ok برای آن قرار داده تا بعد از نشان دادن پیام خوش آمد گویی روی آن کلیک نمایید. برای خوش آمد گویی صوتی می توانید عنوان و یک متن در زیر آن تعریف نمایید.
همچنین می توانید با استفاده از کد هایی فایل های صوتی را در اکسل فراخوانی نمایید. برای این کار باید از API های ویندوز استفاده نمود. جهت فراخوانی ان ها ازdeclare statement استفاده می گردد. حتی می توان نحوه پخش فایل صوتی در اکسل را مشخص نمود.

اکسل سخنگو

اکسل سخنگو

خوش آمد گویی صوتی در اکسل

برای وارد نمودن یک فایل صوتی به اکسل نیز از گزینه ی insert-Object استفاده می شود. با انتخاب گزینه ی Wave sound می توانید یک آیکن را به صفحه اکسل خود وارد نموده و فایل صونی که مورد نظر شماست را انتخاب نمایید. حال فایل خود را ذخیره نموده و ببندید.
آموزش های مرتبط در آکادمی روح الله
در آکادمی روح الله با استفاده از یک ویدیوی آموزشی تمام مراحل خوش آمد گویی صوتی در اکسل را به شما آموزش داده ایم. همچنین می توانید از دیگر آموزش های ما که مرتبط با آموزش اکسل می باشد استفاده نمایید. از جمله این آموزش ها که مرتبط با کد های vba و ماکرونویسی در اکسل می باشد می توان به نحوه ذخیره فایل اکسل حاوی کد vba، حل مشکل فارسی نوشتن در کدهای vba اکسل، نحوه ورود به محیط vba اکسل با روش های مختلف اشاره نمود.

میانگین رتبه 3.9/5 تعداد رای : 9
اکسل را حرفه ای یاد بگیر
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

نظر یا سوال شما در این مورد چیست؟

سلام دوست عزیز خوشحال میشوم نظر شما را در مورد این مقاله بدانم 👇

    حسین

    سلام علیکم آقا روح الله
    اولاً : خیلی خیلی تشکر می کنم از سایت خوب و مفید و کاربردیتون، واقعاً که این آموزشها برای همه دانشجویان خیلی مفید و کاربردی می باشد. خیلی عالی بود خسته نباشید.
    ثانیاً : می خواستم ازتون خواهش کنم اگر امکانش هست مراحل ساخت یک دفترچه صندوق قرض الحسنه خانگی را در اکسل آموزش دهید همراه با فرمول و توابع آن . با تشکر

    پاسخ

      سلام ارادت خدمت شما دوست عزیز
      ممنون بابت ارسال نظر مثبت تون حتما در نظر دارم چند دوره آموزشی حرفه ای در اکسل
      سایت آکادمی روح الله را دنبال کنید
      موفق باشید

      پاسخ